10 april 2012

Tillbaka till verkligheten..

Medan min rumskompis just har jobbat ett dubbelpass på jobbet, sovit i sammanlagt (max) 3h och ska nu på nästa nattjobb så kan jag börja fundera lite på delvis hur han orkar, men även på om det någonsin kommer enbart finnas ett jobb som jag kommer att vilja ha? Om vi tar min rumskompis som ett exempel (vare sig han vill det eller inte) han jobbar så gott som 3 jobb plus att han har en hobby som kräver lite tid och jag förstår inte hur han klarar av att kliva upp varje morgon.

Fast då kanske det är just det, de flesta människor kanske inte klarar av att "bara" göra en sak (under sin arbetstid) om de ska känna att de gör nog.

Jag och Maria var och såg Hotel Marigold ikväll på bio och jag rekommenderar den starkt till alla som tycker om när en film som är relativt lång känns som om den borde varit liiite längre. Skådespelarna var riktigt bra och mentaliteten i filmen var sjukt härlig, en riktig måbra film som är bra att se på om ni skulle vilja drömma er bort lite, i det här fallet till Indien.

Sedan är det för mig en film där jag börjar fundera ännu mer vad jag vill få ut av mitt liv och hur jag ska kicka igång det ordentligt! Första steget är för mig nu att komma fram till var jag vill vara på min andra 9veckors praktik. Det är inte ett stort steg, men ett steg i taget så blir det här nog bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar