10 april 2013

Tyvärr har vi inte valt att gå vidare med dig....

Det här med jobbsökande är verkligen inte min grej, och jag vet att jag ska hålla modet uppe men ibland är det verkligen drygt. Jag tar examen om lite mer än en månad och jag hittar inget form utav jobb.

Jag har kommit underfund med att jag i första hand ska försöka söka sommarjobb och hoppas att det i slutändan kommer leda till någon form utav fortsatt tjänst. Jag har hört av mig till ett ex antal företag, både i Stockholm och i Uppsala och bara väntar på svar. Men ingen lycka än så länge, håll tummarna för mig är ni gulliga!

Den här känslan när jag ser att jag fått ett mejl från någon som jag sökt ett jobb hos, även om min första tanke är att det troligtvis skiter sig, så hoppas och tänker jag ändå "du kanske får komma på en intervju". Men då öppnar jag mejlet och möts av följande text: Tack för din  trevliga ansökan och visat intresse för att arbeta hos oss. Tyvärr har vi inte valt att gå vidare med dig.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar