14 april 2013

Gårdagen

Lördag!

Igår var älsklingen och jag väldigt effektiva, vi städade hela lägenheten, vilket inkluderade dammtorkning, dammsugning och skurning utav golv! Kändes riktigt skönt då vi har varit så galet lata innan och det här var första gången sen vi flyttade hit som vi körde igenom hela lägenheten och inte bara dammsuga de värsta ställena. Vi har insett att vi är lika dåliga båda två på att ta initiativ till städning.

Men lördagen avslutades med tacomys och vin, under dagen så hade jag förberett guacamole och hummus till kvällen. Första gången jag gjorde hummus och måste påpeka att de var lite jobbigt att äta den då den var rätt torr och jag hade ändå tagit mycket mer olivolja än jag skulle enligt receptet...Konstigt.

Det blev även film till middagen, vi tog oss an vår barnsliga sida och såg både Puss in boots och den första Harry Potter filmen!

Det är riktigt skönt att få vara ledig med älskling en helg. Känns riktigt bra!

Hoppas att alla hade en härlig lördag och att ni får en riktigt bra söndag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar