21 februari 2012

Semlor och kiropraktiker

Det finns verkligen små saker som kan göra min dag, säkerligen många andras också, men idag fick jag veta hur glad en människa kan bli utav att enbart skänka dem en extra tanke och en mini-semla. Ulrika, en trevlig tjej som jobbar deltid i frontreceptionen, fick en liten semla utav mig när jag äntligen skulle få bege mig hem och lyckan när hon fick den och alla de fina ord hon sa gjorde verkligen min dag!
Jag hoppas verkligen att hon har möjlighet att komma på afterworken nu på fredag, min sista dag och allt! De skulle verkligen vara kul om alla som kan och vill kommer, det verkar inte som att de som jobbar på konferensen brukar ha afterwork med de som jobbar i köket men nu har jag gett båda en lista så får dom som vill skriva upp sig. Håller tummar och tår att det är några som skrivit upp sig!

Men som sagt det var fettisdagen idag så 3 mini-semlor har jag tryckt i mig så det är ju i te helt illa, däremot något som skulle ha kunnat vara bättre var mitt besök hos Mats, kiropraktiker på Puls. Jag hade börjat känna av ryggen idag igen så det var bara att kontakta honom och hoppas att han kunde göra något åt det, sagt och gjort jag fick en tid på direkten!
Jag brukar skratta när det knakar och brakar i ryggen men idag var det inte lika roligt, smärtan var ordentlig och nu hoppas jag bara på att den ska kännas bra igen.



Då kommer vi till dagens hiss och diss;

Dagens diss: Smärta i ryggen!

Dagens hiss: Känslan över att ha gjort någons dag bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar