27 februari 2012

Inledning och tatueringar

Så har första dagen i skolan tagit slut och det har varit super kul att träffa alla underbara klasskompisar igen! Vi hade Ledarskap Del 2. med Rolf Nordholm idag och som vanligt är han en underbart intressant och kunnig lärare, han har verkligen koll på industrin så det är en fröjd för öronen att lyssna på den mannen.

Det var en rätt lugn start och det kommer att hända lite mer senare i veckan, då ska vi öva på rekryteringssamtal där vi ska "rekrytera" någon från klassen som söker en tjänst som vi hittat själva via tidning, internet eller något liknande. Jag är lite smått nervös dock för jag känner mig verkligen inte hemma där, men som en tidigare lärare sa "vi måste ta oss ur den komfortabla zonen" och det kommer jag nog att göra under den här uppgiften.

Något annat spännande som jag har gjort idag är helt klart detta...jag ringde till en man som heter David Hamrin som är en tatuerare och bokade en tid hos honom. Jag fick en tid den 24 september men innan dess så ska vi träffas och skissa till en tatuering som jag redan har ritat upp, men jag vill att han som kan med tatueringar ska fixa till den så att den kommer att se bra ut på. Mamma kommer nog bli nervös när hon hör/läser detta men det kommer inte vara någon fara, den kommer bli rätt stor men det kommer lätt gå att dölja då den blir på ryggen!
Skönt att jag fick i september, för då hinner jag spara pengar sen behöver jag inte oroa mig att den kommer bli infekterad på grund utav solen på sommaren! Dock var det den närmaste tiden han hade (han är väldigt eftertraktad) så tycker jag ändå att tiden passar perfekt.

Däremot ser jag fram emot morgondagen för då händer det mycket, på morgonen så har jag en intervju på Viking Line angående jobb där i sommar, så jag kommer tyvärr att måste komma lite senare till skolan men jag har redan pratat med Rolf så det skulle gå bra. Nu håller jag bara tummarna att det kommer gå bra på intervjun också men det återstår att se, de har en hel del människor att välja mellan skulle jag gissa så det är en del konkurrens.
Sedan är det skola vilket alltid är roligt men det roligaste händer nog efter skolan, då ska jag och Gina bege oss till Maria på matkväll! Shit vad länge sen det var sen sist, det är alltid lika trevligt att umgås med mina bästa brudar så det ser jag verkligen fram emot!   

Då har vi återigen kommit till dagens hiss&diss:

Dagens Diss: Att det blivit lite kyligare än det var i söndags.

Dagens Hiss: Att äntligen få träffa mina underbara klasskamrater!


Underbara brudar, f.v. Maria, Malin, Gina
Vi lyssnar flitigt på Rolfs lektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar