26 februari 2012

Partykvällar och lunchlådor

Gårdagen var riktigt lyckad, mötte upp Henrik och Gina på stan efter jag lämnat av alla väskor hemma. De skulle bli middagsfix hos Gina så det var bara att bege sig till affären, slutligen blev det bestämt att vi skulle äta fläskfilé, potatisklyftor med vitlökssmör på samt beasås och sweet chili sås, snacka om de blev bra mat! Jag och Gina är några riktiga mästerkockar kan jag lova.
Efter middagen begav vi oss vidare till Henke för lite chipsmys och lite vin och drinkar. Efter ett tag så slutade det med att vi drog på pitchers och träffade lite folk, tyvärr blev det ingen salsa som fröken Gina hade lovat att lära mig... Men men, det får helt enkelt bli nästa gång när inte Henrik är där och skäms över oss.

Idag har det varit riktigt vårväder i Västerås vilket jag firade med att ta på mig sommarskorna och solglasögonen sedan bege mig ut på en promenix i den fina vädret!
Promenaden slutade till sist hos Maria, jag, hon, Calle och Gina skulle till city gross och storhandla. Tyckte nästan lite synd om Calle, att få vara med oss tre och handla kan vara mycket intressant. I kassan fick jag betala 830:- vilket jag kan lova kändes, men nu kommer jag då i alla fall ha nog med mat hemma så att det räcker till både middag och lunchlådor!

De är förstås om jag slutar upp att göra så stark mat som inte går att äta som ikväll...från och med nu ska jag inte använda krossade tomater med chilismak... Kommer nog få magsår om jag äter detta imorgon, får se om jag orkar vara ambitiös nog att göra något nytt.

Då har vi kommit till dagens hiss&diss:

Dagens Diss: När jag lägger ner tid på att laga ätlig mat och misslyckas (jag är bara mänsklig, men skulle nog ha struntat i pepparmixen)

Dagens Hiss: Att få träffa mina två älsklingstjejer på hemmaplan igen, kärlek till er M&G!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar