3 oktober 2013

Lycka!!

För tillfället så går det förvånansvärt bra i mitt liv, inte för att det brukar gå dåligt men om vi fokuserar på bostadsdelen så kan jag ju inte ge de högsta betyg direkt. MEN!

Idag skrev vi på kontraktet på en förstahands lägenhet på kvarngärdet här i Uppsala och det är inflytt redan den 14 oktober!! Vi kommer att flytta in i en totalrenoverad tvåa på andra plan (högs upp, så det är bara tvåvåningshus) med totala 65 kvm att dela på. Vi kommer ha bra plats med garderober och så kommer vi även ha två förråd i lägenheten. Kan inte påstå att jag är annat än överlycklig och oerhört lättad!

Sedan, inte bara det, utan igår så fick jag även min semesterförfrågan beviljad! Vilket betyder att jag kommer att få möjligheten att åka hem till Norrland över jul och vara hemma där i fem dagar. Det är visserligen kortare tid än förra vintern men det är så skönt att få möjligheten att träffa familjen igen! Och vem vet, brorsan och hans tjej kommer med största sannolikhet ha fått sin lilla kille då, myys!

Sedan vid det laget så har jag och älsklingen blivit hemmastadda i vår nya egna lägenhet, nu får vi verkligen möjligheten till att skapa ett hem!

Over And Out säger en oerhört lycklig tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar