20 oktober 2013

Första natten!

Då har vi sovit första natten i lägenheten och tack vare Niklas underbara kompisar gick den här flytten mycket smidigare än förra gången! Sedan så blev packningen i bilen så bra så vi klarade oss med två körningar, två lass för att få med oss allt vi äger. Känns inte sådär fasligt mycket speciellt inte nu när jag känner att vi har  mycket plats och för lite saker, men vi kommer nog lyckas få det här att bli ett hem även om det kommer ta en liten stund.

Däremot är det väldigt kallt i lägenheten och elementen är inte riktigt igång vare sig i köket eller vardagsrummet. Om det inte blir bättre måste vi nog be någon kolla på dem så att de funkar som de ska för jag vill inte ha tjocksockar på mig dagligen hur mysigt det än må vara!

Men idag är en ny dag, då jag och två andra ska iväg på en kaffe och choklad mässa/festival som gästar Uppsala! Ska bli kul och se om jag hittar mig någon god choklad att köpa med mig hem.

Utöver det så blir det mycket uppackning så det börjar hända något i lägenheten, igår blev det mest att få hit allt bara så det "roliga" återstår fortfarande. Men jag försöker se det såhär att det här är sista gången på lääääänge som vi behöver packa upp flyttlådor, så jag är rätt nöjd ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar