4 mars 2012

Plugg och sommarjobb...

Varit vaken sen 07.45 när jag egentligen hade sett fram emot att sova ut. Det gick inte så bra med den saken...denna vecka har jag insett att grannen som har lägenheten i anknytning med mitt sovrum har just skaffat barn, för den där lilla saken kan verkligen skrika genom väggar. Jag kommer sååå inte skaffa barn än på ett tag kan jag lova.

Inte hunnit gjort så mycket mer än att sitta vid datorn idag och jag kan säga att jag har absolut INTE stressat som en galning över att jag inte har något sommarjobb än. Sedan så har jag absolut inte suttit hela morgonen och kollat runt överallt på alla hemsidor och sökt sommarjobb.

I detta skede så förstår ni kanske att det inte gick så jätte bra på min intervju med Viking Line, men dom ringde ändå upp och sa att det stod mellan mig en en till tjej, att dom båda fick jätte bra känslor från mig och att jag gärna skulle kunna få söka praktikplats där under nästa praktik och att de skulle spara mitt CV till framtida sökningar när jag fått mer sälj-erfarenhet. Men vad hjälper det nu när jag står här utan sommarjobb ändå.

Visst det är inte jätte synd om mig, det är jätte många som inte har sommarjobb men jag har alltid lyckats få sommarjobb så det stör mig något enormt att jag inte har det nu, speciellt när vi inte får något CSN stöd under sommaren. Seriöst CSN hur tänkte ni där? Borde det inte finnas möjlighet att välja hur mycket pengar jag vill låna? Ni kommer hur som helst att få tillbaka det sen, jag borde kanske kolla upp det...möjligheten kanske finns att det går att låna extra över sommaren om det skulle skita sig totalt med sommarjobb.

Nog med funderationer över det, nu är det plugg som gäller. Något mer roligt att tänka på, extra roligt är det när vi har en tenta på fredag som ingen har någon aning om vad den kommer att innehålla, så det är bara att plugga på hela boken vi har fått. En väldigt intressant bok förvisso men jag orkar inte läsa en bok hur länge som helst i sträck. Jag får väl läsa så mycket som det går och hoppas på det bästa. Men det jag ska oroa mig över nu är helt klart krissamtalet som vi ska ha i skolan imorgon. Yeey! Önska mig lycka till!

Det är väldigt tidigt på dagen men jag tänker köra dagens hiss&diss ändå:

Dagens Diss: När sökandet efter sommarjobb inte går som jag vill. (Men jag ger inte upp)

Dagens Hiss: Det är fortfarande en ledig dag innan skolan börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar