13 mars 2012

Mötessäkerhet och irritationsobjekt

Idag hade vi första lektionen i mötessäkerhet med Hans Kanold, måste säga att jag gillar verkligen göteborgare! Han är sjukt härlig, lätt att lyssna på, bjuder in till diskussioner och en allmänt bra föreläsare. Det är så skönt när en lärare in bara maler på utan lämnar lite luckor och besvarar frågor eller allmänna funderingar kring ämnet. Gillar det skarpt!
Jag och M kom inte från skolan för än 16.50 när hon just inser i samma ögonblick som bussen kommer att hon glömt sitt USB-minne i datorn på skolan...så jag fick åka min buss själv medan hon sprang upp och hämtade den.

Sedan kommer vi till kvällens irritationsobjekt, jag som älskar min Iphone och tycker den är sjukt bra på alla sätt och vis....dock så har den svikit mig nu. Nu har ena högtalaren lagt av samt att micken verkar strula och det är ingenting jag ser som väldigt positivt....har inte så stor lust att reklamera men inser nu att detta är något jag måste göra...kanske inte just nu på direkten (då den fungerar bra utöver det) men jag förstår att den måste in någon gång denna vecka så att jag kan få tillbaka min kära mobil igen. Jag vet nämligen av erfarenhet hur lång tid en mobil brukar vara på villovägar innan den hittar tillbaka till sin ägares händer efter reparation...det brukar tyvärr inte vara en snabb visit.

Nä nu blir det till att städa/diska/laga lunch till imorgon och allt annat som jag behöver göra istället för att sitta framför (som vi säger i norrland, men tekniskt sätt är det nog bakom...) datorn.

Men bara för att min dag/kväll ska bli liite bättre så måste jag ju medge att jag är rätt så taggad på imorgon kväll....för då mina kära vänner börjar poledancing-kursen! Får se hur många blåmärken jag kan skrapa ihop denna gång. Kommer bli så sjukt kul! Synd bara att S hoppade av i sista stund, så jag kommer alltså få gå dit själv...men det får jag överleva helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar