24 mars 2012

Dag 2...

...på jobbet! Jag glömde nämna i det förra inlägget hur det gick att jobba på Mio Västerås, för första gången, eller jobba och jobba. Jag fick en rundtur av butiken då jag fick reda på hur möblerna var sorterade sedan så fick jag gå igenom hur kassan fungerade samt hur de gör ordrar, plocklistor och alla dessa förkortningar. 

Det kommer nog vara alla förkortningar som kommer vara svårast i alla fall nu till en början att komma ihåg, men jag ska verkligen göra mitt bästa för att lära mig allt så snabbt som möjligt så de känner att jag hjälper till och inte enbart är en "belastning". Som sagt vi får helt enkelt se hur mycket jag kommer ihåg idag då jag ska in och jobba igen, det blir en 10-16 dag idag och en 11-16 imorgon. Men hela Mio-gänget verkar riktigt härliga så jag tror att jag kommer att trivas.

Ikväll kommer dock Therese och hälsar på så det ska bli riktigt roligt, jag funderar på om vi ska gå och se bio....är sjukt sugen på att se Hunger Games och jag hoppas att hon är taggad på de med!
Men efter jobbet kommer jag nog att gå på stan en liten stund och i alla fall köpa en av kläderna/accessoarerna/skorna som jag har tittat på.

De här skorna (Novita) har jag spanat in ordentligt så det kanske blir ett köp idag!

Samt den här väskan från Sisters...kanske blir båda om jag är riktigt snäll mot mig själv. Jag har ju faktiskt just börjat på ett nytt jobb och det är värt att firas!

1 kommentar: