12 juli 2013

Ett tag sedan sist, javisst

Jadu en del saker har hänt sedan mitt tidigare inlägg, helt ärligt så har jag inte haft så mycket att berätta om den senaste tiden och då har det känts ganska onödigt att skriva en massa inlägg utan mening.

Vi kan börja med igår, jag och älskling skrev på ett kontrakt för en ny lägenhet som vi kommer kunna bo i tills första februari. Låt mig påpeka att det är en etta på 38kvm (den vi har nu är 54) och den är dyrare i hyra än den vi bor i för tillfället...meeen det är en lägenhet och vi kommer slippa sälja iväg alla våra möbler då den hyrs ut omöblerad!

Vad har hänt tidigare i veckan då...i söndags åkte min älskade farmor på sin fjärde stroke och i tisdags eftermiddag så somnade hon in. Kommer verkligen sakna henne och det kommer att bli tomt framöver när jag kommer hem till norr och jag vet att hon inte är där. Men jag vill bara hoppas att hon har det bättre nu var hon än är, älskade lilla farmor!

På tala om att åka hem så kommer jag åka upp till norr på tisdag och stannar till på söndag. Kanske inte de roligaste omständigheterna att åka hem på men det känns skönt att få träffa familjen, speciellt nu!

Men nu vankas jobb, som det kommer att göra hela helgen. På lördag och söndag jobbar jag sammanlagt 24h, får se hur det går!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar